Humanisme.dk

    FORSIDE | INFO | KONTAKT | REGISTER | SØGNING | ANBEFALINGER: FILM & BØGER & LINKS
    INSPIRATION: LEVENDE BILLEDER | CITATER | DOKUMENTATION: NATIONALISTISK PROPAGANDA

Facebook: Like Humanisme.dk
Facebook: Friend Rune Engelbreth Larsen
Alle månedens opdateringer
Om Rune Engelbreth Larsen
Biografi
Rune Engelbreth Larsen på Twitter
Rune Engelbreth Larsen på Youtube
Rune Engelbreth Larsens forfatterskab
Foredrag af Rune Engelbreth Larsen
Links
Rune Engelbreth Larsens genopdagelse af Danmarks landskaber i fotos
Digte af Rune Engelbreth Larsen
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
Danmarks Løver - frihedsbevægelsen
Panhumanism.com - Rune Engelbreth Larsen på engelsk
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
...
Kontakt Humanisme.dk
Humanisme.dk
eXTReMe Tracker

Indvandrerfjendtlig polemik og propaganda

Én af de knap 100 personer, der figurerer i en dokumentarisk citatsamling med forskellige typer indvandrerfjendtlig polemik eller decideret propaganda, der har karakteriseret integrations- og indvandrerdebatten. Spændvidden er altså stor, ikke mindst af hensyn til den dokumentariske værdi: Fra stærkt negative generaliseringer og stigmatiserende fordomsfuldhed i den ene ende af skalaen til racistisk retorik i den anden - samt relevante udsagn i relation hertil. Et samlet dokument med alle citater findes her.


Nicolai Sennels (f. 1976)

Børnepsykolog, Buddhistisk Center i København (Karma Kadjy Skolen, diamantvejsbuddhisme), tidl. medlem af Østerbro Lokalråd for Dansk Folkeparti, folketingskandidat for Dansk Folkeparti (2010), talsperson for Pegida.dk (2015-)

»At sikre os selv og vores efterkommere mod denne cancer, som allerede gnaver i alle vitale dele af vores samfund, kræver særdeles vedholdende politisk og folkelig beslutsomhed. Når vi slår tilbage vil det provokere vores selvudnævnte fjende og styrke deres verdensberømte barnlige vrede og offermentalitet. Men der er ingen grund til at undgå konfrontation, da der ikke er nogen vej uden om et virkeligt sammenstød uanset hvad - og jo før det kommer, jo færre og jo dårligere organiseret vil de være.« (10news.dk, 31.12.2014 / jf. Dagbladet Arbejdere, 21.1.2015).

»Jeg blev spurgt fornyligt: Hvorfor bekæmpe islam? Det korte svar er fordi islam bekæmper os og da islam ikke kender nogen grænser og ikke kender nogen medlidenhed, vil islam blive ved med at bekæmpe os indtil vi er besejrede eller - forhåbentlig - stopper dem for evigt.« (10news.dk, 31.12.2014 / jf. Dagbladet Arbejdere, 21.1.2015).

»Hvor der findes halalkød, kan der leve islamister. Hvor der ingen halal-kød findes, kan islamisterne ikke få mad. Et forbud mod halalkød er den sikreste måde at sørge for, at islamister ikke har lyst til at være her.« (Nordjydske Stiftstidende, 30.12.2010).

»A rough estimate shows that close to half of all Muslims in the world are inbred.« (Europenews.dk/en/node/34368, 12.8.2010).

»The negative consequences of inbreeding are also vast for the Muslim world. Inbreeding may thus explain why only nine Muslims ever managed to receive the prestigious Nobel Prize (5 of them won the 'Peace Prize' — for peace that turned out not to last for very long).« (Europenews.dk/en/node/34368, 12.8.2010).

»Inden fem år vil vi have reel guerillia-krig i vores storbyer med skudvekslinger mellem muslimske grupper og vestlige autoriteter. Vi vil se fronte og barikkader, døde politimænd, hævnangreb med selvmordsbomber, hæren griber ind, voldelig selvtægtsgrupper på begge sider og vi vil få vores egne Gaza-striber hvor stadigt mere permanente undtagelsestilstande er en realitet. Tryghed, velfærdssamfundet, økonomi og håb for fremtiden vil være skudt i sænk. Samtidigt vil mere eller mindre officielle organisationer i den muslimske verden støtte deres 'brødre' med viden, våben, mandskab og politisk og økonomisk pres.« ('Kulturkløften'; JP.dk, 22.11.2009).

NOTE: Læs kritisk gennemgang af Sennels' blog: Nicolai Sennels' propagandamaskine og blogsumpens selvsving.

»Vi får formentligt undtagelsestilstande og guerillakrige i vores europæiske byer inden for en håndfuld år. Kampene i sig selv vil gøre vores lande ukendelige i en årrække, og selvom vestlige magter endnu ikke har vundet en krig mod guerrilla-krigere, så har vi vi trods alt overmagten - hvis vi vil bruge den. Derefter følger så en mere konventionel konflikt mellem geografisk definerede områder, som udspiller sig mellem islamiske og vestlige lande. Og med vores teknologi, velfungerende kultur og stigende uafhængighed af Mellemøstens olie vil vi også vinde der. Men der går nok et halvt århundrede, førend vi kan trække vejret dybt og frit igen.« (Sennels' kommentar til eget blog-indlæg på 'Kulturkløften'; JP.dk, 28.10.2009).

»Terrorplanerne mod Jyllands-Posten viser, at avisen havde ret, da den med Muhammed-tegningerne pegede på korandyrkere som en trussel mod menneskets frihed og ret til at sige det man tænker.« (Sennels' blog 'Kulturkløften'; JP.dk, 28.10.2009).

»Jeg kan ikke lide islam og alle, som mener at islam bør have en plads i verden. Jeg bryder mig heller ikke om de negative konsekvenser, som muslimsk indvandring har ført med sig. Men jeg hader ikke alle muslimer. Obama er en af dem, jeg ikke bryder mig om, og som jeg mener er blandt de mange, som burde rejse hjem, hvor han kommer fra.« (Sennels' kommentar til blog-indlæg på: Amerikanske perspektiver; JP.dk, 12.10.2009).

»Efter 40 år med konstant stigende problemer med muslimske indvandrere i Europa, er det nu klart for enhver: Integration af muslimer i vestlige samfund kan ikke lade sig gøre.« (Fyens Stiftstidende, 29.4.2009).

»Palæstinenseres dramatiske og destruktive måde at vise deres frustration over situationen i Gaza, imamers opfordringer til 'hellig vrede', familiehenrettelser (såkaldte æresdrab) og voldelige demonstrationer over Muhammed-tegningerne er alt sammen eksempler på, at man i den muslimske kultur ser aggressive former for adfærd som en socialt accepteret måde at udtrykke sig på.« (Jyllands-Posten, 3.3.2009).

»Mishandling af børn, vold mod børn, i øvrigt også mødre, er en naturlig del af muslimsk kultur ... « (DR2, Deadline, 7.2.2009, 22.30).

»Det ligger således meget dybt i os vesterlændinge, at vi selv har ansvar for vores forstyrrende følelser. Det er et psykologisk mønster, som dyrkes i vores kultur, allerede fra vi bliver født. Denne refleksionsproces er netop det, som udgør den største psykologiske forskel mellem vesterlændinge og folk, som er vokset op i muslimske familier.« (Snaphanen.dk,11.6.2008).

»Når man arbejder psykologisk med muslimer, bliver det klart, at man ikke kan opfordre en muslim til at lægge sin vrede fra sig. Det ville svare at bede en cowboy om at lægge pistolerne hjemme på kommoden, inden han skal ud og duellere: det virker absurd i hans øjne.« (Snaphanen.dk, 11.6.2008).

»Muslimernes hellige skrifter bør lægges åbent frem og kendes af enhver. Dermed bliver det tydelig for enhver, hvilke dele af disse bøger, der kan bruges i et moderne samfund, og hvilke dele der er ubrugelige, fordi de er kvindeundertrykkende, udtrykker modstand mod demokratiet eller ligefrem påbyder kriminelle handlinger. Det skal være muligt at kunne argumentere, pege fingre ad, latterliggøre og eventuelt forbyde de dele af disse næsten 1.300 år gamle skrifter, som er åbenlyst middelalderlige eller kriminelle og derfor ubrugelige i vores samfund.« (Trykkefrihedsselskabet / Sappho.dk, marts 2008).

NOTE: Læs kritisk gennemgang af Sennels' bog, 'Blandt kriminelle muslimer' (Trykkefrihedsselskabet, 2009): Pseudofaglig, antimuslimsk manipulation; samt indlægget: Nicolai Sennels truer med injuriesag mod Politiken.