Humanisme.dk

FORSIDE | INFO | KONTAKT | REGISTER | SØGNING | ANBEFALINGER: FILM & BØGER & LINKS
    INSPIRATION: LEVENDE BILLEDER | CITATER | DOKUMENTATION: NATIONALISTISK PROPAGANDA

Facebook: Like Humanisme.dk
Facebook: Friend Rune Engelbreth Larsen
Alle månedens opdateringer
Om Rune Engelbreth Larsen
Biografi
Rune Engelbreth Larsen på Twitter
Rune Engelbreth Larsen på Youtube
Rune Engelbreth Larsens forfatterskab
Foredrag af Rune Engelbreth Larsen
Links
Rune Engelbreth Larsens genopdagelse af Danmarks landskaber i fotos
Digte af Rune Engelbreth Larsen
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
Danmarks Løver - frihedsbevægelsen
Panhumanism.com - Rune Engelbreth Larsen på engelsk
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
...
Kontakt Humanisme.dk
Humanisme.dk
eXTReMe Tracker

HUMANISME.DK • PRESSEMEDDELELSE Udprint

Venstre-politiker: »Skudsikker vest« påkrævet for at mødes med muslim

Den lokale Venstre-politiker, Ruben Olrik trækker i et aktuelt debatindlæg den store generalisator frem over for muslimer:

»Det tror da pokker, at danskerne har en sund skepsis over for muslimer, når mange af de muslimske drenge/mænd går med kniv og åbenlyst for enhver ikke er bange for at bruge den! Hvis jeg skal ud og lære en muslim at kende, så er det jo lige før, at jeg skal have skrevet mit testamente inden, have en skudsikker vest på, og en metaldetektor i baglommen.«

Olrik er formand for Integrationsudvalget i Venstre-København og har tidligere været ude efter Asmaa Abdol-Hamid pga. hendes ansættelse i DR, hvorom han skrev: »Det næste bliver vel, at DR begynder at udlevere kompasser til nyansatte muslimer og forbyder servering af svinekød i deres kantine?«

Rune Engelbreth Larsen udtaler:

»Olriks generaliserende opfattelse af muslimerne i Danmark som en horde bevæbnede voldsmænd er udtryk for propaganda af værste skuffe. At en politiker med et så forskruet billede af muslimerne kan være formand for lige netop integrationsudvalget i Venstre-København, er en gåde. Det er indlysende, at fordummende fordomsfuldhed i den kaliber aldrig kan gavne integrationen, kun øge mistro og fjendebilleder.«

Citater og kildehenvisninger her.

PRESSEMEDDELELSE, 21.6.2006