Humanisme.dk

FORSIDE | INFO | KONTAKT | REGISTER | SØGNING | ANBEFALINGER: FILM & BØGER & LINKS
    INSPIRATION: LEVENDE BILLEDER | CITATER | DOKUMENTATION: NATIONALISTISK PROPAGANDA

Facebook: Like Humanisme.dk
Facebook: Friend Rune Engelbreth Larsen
Alle månedens opdateringer
Om Rune Engelbreth Larsen
Biografi
Rune Engelbreth Larsen på Twitter
Rune Engelbreth Larsen på Youtube
Rune Engelbreth Larsens forfatterskab
Foredrag af Rune Engelbreth Larsen
Links
Rune Engelbreth Larsens genopdagelse af Danmarks landskaber i fotos
Digte af Rune Engelbreth Larsen
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
Danmarks Løver - frihedsbevægelsen
Panhumanism.com - Rune Engelbreth Larsen på engelsk
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
...
Kontakt Humanisme.dk
Humanisme.dk
eXTReMe Tracker

Ole Hasselbalchs modstandskamp

Af Rune Engelbreth Larsen Udprint

Tænk, hvis en imam udtalte, at han ikke kunne tage afstand fra islamisk terror i Danmark, eftersom han ikke selv havde nogen andel i det, men at han alligevel insisterede på at kalde terroren for »sabotage« udført af »modstandsgrupper«? Det ville rejse protester af den anden verden, og Den Danske Forenings tidligere formand, Ole Hasselbalch, ville ikke være sen til at himle op om den farlige islamisering af fædrelandet.

Nu er det Ole Hasselbalch selv, der som formand for Den Danske Forening ikke ville tage afstand fra dusinvis af bombe- og brandattentater mod asylcentre, indvandrerklubber og moskeer – som han forklarer i JP 15/11: »Hverken foreningen eller jeg har nogen sinde haft behov for at reklamere vor fortræffelighed ved idelig at tage afstand fra alt muligt, som vi ikke har og aldrig har haft med at gøre.«

Det handler imidlertid ikke om »at tage afstand fra alt muligt«, men netop om det forhold, at Hasselbalch & co. kategorisk nægtede at tage afstand fra bombeangreb mod indvandrere og sågar gav udtryk for en slet skjult accept heraf ved at kalde det for »sabotage« og »modstandskamp«. At Hasselbalch ikke finder dette relevant i en debat om dæmoniseringen af et muslimsk mindretal, er yderligere selvafslørende – selvfølgelig er heroisering af bombeaktioner mod indvandrere i enhver henseende grotesk.

Endelig besværer han sig over, at jeg citerer hans mangeårige kampfælle, Peter Neerup Buhl, der i Den Danske Forenings medlemsblad har udtalt, at strategien mod muslimerne består i at »dehumanisere dem verbalt, før det det kan blive politisk legitimt at fjerne dem fysisk fra vort område.« Hasselbalch mener, at det er urimeligt at stille ham til ansvar for en andens ord om etnisk udrensning – men det er heller ikke, hvad jeg gjorde (JP, 11/11).

Jeg spurgte rent faktisk – og spørger igen: »Men måske Hasselbalch er uenig i strategien?« Det krøb han af gode grunde uden om.

Rune Engelbreth Larsen
Jyllands-Posten, 18.11.2006