Jyllands-Posten lægger den 5.12. spalteplads til sognepræst Rolf Slot-Henriksens angreb på undertegnede, ifølge hvilket min støtte til et moské-byggeri i Århus er udtryk for en okkult konspiration, hvis spor han graver frem i tidsskriftet Faklen. Tidsskriftets historie, som Slot-Henriksen har fået alvorligt galt i halsen, findes faktisk online: faklen.dk/dk/info/historie.
Slot-Henriksen tilhører som Moses Hansen landets mest fundamentalistiske kristne, for hvem ingen tilsvining af islam er modbydelig nok, og hvor selv de mest usaglige sladderhistorier er gangbar mønt, når korstoget skal gøre indvandringen til "islamisk kolonisering" og Muhammed til Antikrist. Blandt de mange, som den selvbestaltede nærdøds-guru og hvidglødende abortmodstander har søgt at dæmonisere på den konto, er Islamisk-Kristent Studiecenter, som elskværdigt kaldes en "hvidvaskningscentral for nogle af de værste ekstremistorganisationer i Danmark" samt formand for Kritiske Muslimer, Sherin Khankan og folketingsmedlem Naser Khader.
Slot-Henriksen har nu fundet undertegnede værdig til også at komme på denne sorte liste, og jeg takker for æren. Hidtil har jeg uvilkårligt måttet spørge mig selv, om jeg da ikke har gjort det godt nok med mine indlæg i debatten for humanisme, tolerance og mindretalsrettigheder, når jeg ikke engang kunne blive stemplet som en kulturradikal landsforræder af Slot-Henriksen? Nu kan jeg endelig sove roligt - jeg er med på listen og glæder mig over min nye status som en person, Slot-Henriksen føler sig truet af! Lidt gavn har jeg altså gjort - det var sandelig også på tide.
Jeg skulle ifølge Slot-Henriksen have "tæppebombet medierne med ideen om en stormoské i Århus". Imidlertid er min "tæppebombning" af indlæg i pressen til fordel for en moské desværre kun blevet til fem over 6-7 år - det seneste i en lokalavis for ni måneder siden. Men jeg lover Rolf, at jeg nok skal oppe mig fremover!
JP Århus, 12.12.2004