Humanisme.dk

    FORSIDE | INFO | KONTAKT | REGISTER | SØGNING | ANBEFALINGER: FILM & BØGER & LINKS
    INSPIRATION: LEVENDE BILLEDER | CITATER | DOKUMENTATION: NATIONALISTISK PROPAGANDA

Facebook: Like Humanisme.dk
Facebook: Friend Rune Engelbreth Larsen
Alle månedens opdateringer
Om Rune Engelbreth Larsen
Biografi
Rune Engelbreth Larsen på Twitter
Rune Engelbreth Larsen på Youtube
Rune Engelbreth Larsens forfatterskab
Foredrag af Rune Engelbreth Larsen
Links
Rune Engelbreth Larsens genopdagelse af Danmarks landskaber i fotos
Digte af Rune Engelbreth Larsen
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
Danmarks Løver - frihedsbevægelsen
Panhumanism.com - Rune Engelbreth Larsen på engelsk
Rune Engelbreth Larsens blog på Politiken.dk
...
Kontakt Humanisme.dk
Humanisme.dk
eXTReMe Tracker

Naser Khader hvidvasker Kjærsgaard & Co.

Af Rune Engelbreth Larsen Udprint

Naser Khader demonstrerer i uddraget fra sin nye bog, "Khader.dk", der blev bragt i Berlingske Søndag den 12.11., hvorfor han blandt etniske minoriteter betragtes som en småhysterisk og utroværdig, men på mange måder skræmmende populist.

Gennem den strategi at stemple de etniske minoriteter som suspekte undermennesker (så snart de ikke er i hans egen indtægtsklasse og ikke har leflet for de rette taburetklæbere som han), forærer han højrefløjen et kærkomment alibi for deres fortsatte hetz mod indvandrere.

De indvandrere, der lever med hverdagens diskrimination, ringeagt og despekt, græder bitre tårer, hver gang han hvidvasker Kjærsgaard & Co. Disse nationalister, hvis læserbreve ugentligt oversvømmer debatredaktionerne i voldsomme kaskader, hvis politiske tankegang i stigende grad dominerer regering og folketing, og hvis forskruede retorik konstant fremstiller indvandrere i det ringest tænkelige lys, bliver i Khaders øjne "syndebukke for de frelstes udskældning" (sic).

Stakkels, stakkels Kjærsgaard, Krarup og Karen, der må døje så forfærdelig en tilværelse i samfundets bund, blandt udstødte og udhængte – sandelig godt, at den ædle Khader kan række disse trængte stakler en stærk hånd.

Om undertegnede, der kaldes "en af de værste" blandt Khaders modstandere, hedder det ganske udokumenteret, at jeg "hader Danmark, den danske folkekirke, de danske præster".

Kære Khader: Jeg holder meget af Danmarks kulturelle bagage, det er bare ikke den samme bagage, som du og Krarup holder af. Jeg mener, at kirken burde adskilles fra staten, og jeg mener i lighed med Kierkegaard, at mange præster er hyklere – men jeg både anerkender, respekterer og sætter meget stor pris på de modige præster, som aktivt udøver civil ulydighed og skjuler truede flygtninge, og som i det hele taget er drevet af en dybfølt trang til tolerance og medmenneskelighed!

Endvidere påstår Khader frejdigt og uden skyggen af henvisninger, at jeg skulle have "allieret mig med nogle af de værste ekstremister overhovedet i landet". Er der blot en brøkdel rest af redelighed tilbage et sted i Khaders bevidsthed, forventer jeg naturligvis, at denne løgnagtige bagvaskelse trækkes 100% og utvetydigt tilbage offentligt, om så for Khaders egen regning.

Berlingske Tidende, 21.11.2000